2. 1. 2015

Make-Up Institute Prague - MASTER PRO A-Z KURZ

Hodně lidí se mě ptá na Make-up Institute Prague, jaké to tam bylo a jestli to stojí za ty peníze.. Tady máte odpověď.

V MUIP jsem absolvovala nejobsáhlejší kurz, který na trhu můžete najít - Master PRO A-Z, který byl naprosto úžasný.
Upřímně můžu říct, že 5 týdnů téměř každodenního studia od 9-17 hod bylo fakt náročný.

První týden jsme měli lektorku Janku Letkovou, která nás učila základy. Čistý a perfektní make-up, denní a večerní líčení, všechno okolo toho.
Hned první den to probíhalo tak, že jsme se v 9 hodin všichni sešli ve třídě v MUIP, který se nachází na Vinohradech. Celé dopoledne jsme se seznamovali a probírali jsme i nějakou teorii.
Každý den ve 12 hodin jsme měli do 13:00 pauzu na oběd.
Většinou jsme chodili po skupinkách a nejčastěji do čínského bistra hned naproti a nebo opodál do italské restaurace Per Te.
Po obědě jsme se všichni sešli znovu ve třídě a čekali až dorazí všechny modelky (až na první týden kdy jsme trénovali na sobě, abychom zjistili co nám je a není příjemné) a potom jsme šli do učeben kde už jsme se konečně mohli vyřádit! :)
Ten první týden byl pro někoho náročný hlavně kvůli tomu, že se trénovali perfektní linky :D a to je něco.. Ale ještě horší pak byla přesná kontura rtů výraznou barvou! Všechno jsme však zvládli díky skvělé Jance, která nám předala spoustu nových informací a tipů jak na to.

Další týden jsme začínali Hair design kurzem s Ondrou Lukavským. Ondra je úžasný kadeřník a vlasový stylista, který s vlasy doslova kouzlí.
Hair design trval dva dny a první z toho jsme trénovali výčesy, pletení různých copů, drdoly, retro vlny a ukazovali jsme si i účesy na módní přehlídky.
Další dny jsme dopoledne trénovali a odpoledne přišla fotografka Nikol Šrajerová, která dělá vážně super fotky, a měli jsme naše první fotky do portfolia.
Já jsem dělala retro vlny ve stylu Marilyn Monroe a i make-up byl takový. Klasická černá linka a růžová rtěnka, aby to nebylo úplně podle předlohy. :)


A co další kurzy? Klik na READ MORE.




Po Hair design kurz nás čekal kurz svatebního líčení s vizážistkou Simonou Bártovou, nejžádanější vizážistkou nevěst v ČR! Jako téměř každý kurz jsme první den měli teorii a pak jsme líčení procvičovali v učebně.
Simonka nám dala v rámci kurzu skvělé rady jaké produkty používat na nevěsty, protože jak všichni víme je to významná událost kdy všichni chtějí vypadat krásně a můžou mít trochu sklony k hysterii z toho, že to tak nemusí dopadnout.
To znamená, že bychom měli volit voděodolné a dlouhotrvající produkty. Řekla nám jak se chovat když něco nejde podle plánu a nebo když si nesedneme s klientkou a co všechno po nás jako po vizážistkách můžou zákaznice chtít.
Druhý den jsme měli naše další focení, tentokrát ve svatebním stylu. Jako účes jsem dělala velký drdol s květinami a líčení bylo lehké, ale hezké na fotku.


V pátek byl pokaždé trénink toho co nám nejde a co bychom si ještě chtěli vyzkoušet. 
Tady je několik fotek z tréninků.



Třetí týden už začínal být víc odvázanější, všichni už jsme se docela znali a začínala být sranda. Celkově jsme nakonec byla super parta, bavil se každý a každým a do teď jsme v kontaktu.
Od tohohle týdne už si nepamatuju jak šly kurzy po sobě, ale to nevadí.
Třetí týden byl zajímavý men make-up kurzem, na který jsme se všichni těšili.. Teda až na spolužáka Andreje, který z toho asi nic neměl. :D
Ráno jsme se skvělou lektorkou Zuzkou Machalovou probírali teorii a historii men make-upu a odpoledne přišli modelové. Já a kamarádka jsme čekali asi o půl hodiny dýl, protože při losování na nás nezbyla čísla a naši modelové nestíhali.
Nakonec jsem ale byla šťastná, že jsem si počkala, protože můj model byl Ibrahim a strašně se mi hodil na focení. Chcete vědět proč?
Hrozně jsem chtěla dělat něco ve stylu afrických kmenů a když mi přijde kluk, který z Afriky pochází? No super!

Následovaly kurzy při kterých jsme nefotili a to byly Stage make-up a TV&Video make-up obojí se Zuzkou Machalovou.
Stage make-up kurz je v překladu kurz divadelního líčení, při kterém jsme si vyzkoušeli taky trochu maskéřiny. Měli jsme za úkol udělat líčení ve stylu Kleopatry a Marie Antoinetty a kurz mě docela bavil. Bylo to trošku něco jiného než doposud, ale mohli jsme si s tím vyhrát.
Spousta barviček, třpytek a zabělování obličejů, proč ne..

TV&Video make-up kurzem jsme se naučili jak nalíčit moderátorky do televizních novin a dalších TV pořadů.
Pokud vás baví lehký, svěží a přirozený make-up tak tohle není pro vás. Aby na kameře líčení vyniklo, musí ho tam být tuny. Na živo je to vážně hrůza, ale na kameře to vypadá parádně.
To jsme si totiž mohli vyzkoušet díky kameramanovi co nám naše díla nahrával. Po odchodu modelek jsme si pak naše díla pouštěli a Zuzka nám řikala co máme dobře a kde vidí chybu.

Jeden z mých úplně nejoblíbenějších kurzů byl Foto make-up s úžasnou make-up artistkou Hristinou Georgievskou. Hristina má 20ti letou praxi a je to prostě znát.. 
První den kurzu nám ukázala nejlepší triky třeba na natočení řas nebo oční linky a taky jsme měli možnost si prohlédnout její make-up kufr. V tu chvíli jsem byla v ráji :D... Obrovský kufr plný nejrůznější kosmetiky!
Po obědě jsme zase trénovali a probírali jsme s Hristinou co budeme dělat druhý den na focení, naše představy. 
Druhý den jsme začínali fotit asi v 11 hodin kdy přišel náš nejlepší fotograf v oblasti beauty&fashion Lukáš Dvořák. Lukáš má několikaletou kariéru i v Milánu a fotil pro významné magazíny jako Harpers Bazaar, Dolce Vita, Elle atd.

Spolupráce s Lukášem byla fajn a po focení jsme měli ještě krátkou přednášku o postprodukci a jak je důležitá dobře odvedená práce vizážistky pro fotografa. Ukazoval nám co dokáže všechno změnit ve photoshopu a dozvěděli jsme se i něco málo o jeho začátcích.


Ve čtvrtém týdnu jsme měli iconic make-up kurz, kde jsme probírali historii make-upu od 20. let 20. století. Znovu jsme se setkali s Jankou Letkovou, která kurz vyučuje a moc jí to baví.
Povídali jsme si o make-upu Marilyn Monroe. Všichni si myslí, že měla na oku černou linku, ale ve skutečnosti měla linku hnědou a nad ní měla ještě několik tenkých linek jinými barvami.
Na tréninku jsme zkoušeli vamp look 20. let nebo třeba Pin-up style.
Druhý den jako vždy bylo focení na které jsme vždy museli přijít v černé (barva vizážistů).
Ze všech let jsem si vybrala 70's a hippie styl.

Mým dalším oblíbeným kurzem byl runway, tedy make-up na přehlídky.
Lektorkou  byla Andrejka Sosoiová.
U tohohle kurzu mě moc bavila i teorie, protože jsme si ukazovali fotky líčení z různých slavných přehlídek a tak. Ani jeden den se v kurzu nefotilo, ale druhý den jsme večer byli líčit módní přehlídku v Sacre Coeur!
Náš tým s Markétou Davidovich a Andreou Sosoiovou.

Poslední den čtvrtého týdne byl Portfolio day.
Portfolio day probíhal tak, že jsme si týden předem nahlásili jaké bychom si představovali modelky.
Moje přání byla asiatka a starší paní a to mi bylo splněno.
Hned ráno jsme jsme se setkali s modelkami a šli vytvářet naše díla. Pomáhala nám při tom Janka Letková a hair stylistka Sonia Slanska.
Program trval asi do 3 a pak se šlo domů. Díla nám fotila opět Nikol Šrajerová.

Poslední týden byl náročný, ale zároveň už všichni věděli že společných 5 týdnů nám končí.
Týden jsme zahájili marketingem s ředitelkou MUIP Markétou Davidovich.
Markéta je úžasná a úspěšná žena, která nám hodně předala. Celý den jsme si povídali o budoucnosti a o tom na kterou oblast se kdo hodí.
Vysvětlila nám podle čeho si určovat ceny za práci a co dělat pro to abychom se dostali do světa vizážistů a mohli se tím živit.

V úterý byl Client Day, tedy den s klientem.
Jako modelky přišly starší dámy, které se měly chovat jako klientky, které nám za make-up platí.
Moje modelka byla milá paní se kterou jsem si super popovídala a v závěru byla moc spokojená.
Naše supervizorka byla Simonka Bártová a díla se nám fotila.

Poslední kurz byl extreme make-up s Filipem Novákem. Na extreme jsem se hrozně těšila, protože jsem se za tu dobu chtěla vyřádit na nějakym většim líčení.
Filip nám vysvětlit jak tenká hranice je mezi extrémem a kýčem a že když nalepíme spoustu věcí na obličej a hodíme tam nějakou crazy barvu neznamená, že to je extrémní make-up.
Už od začátku kurzu jsem měla vidinu toho co bych chtěla vytvořit a myslim, že se mi to vcelku vydařilo. 


A je tady poslední den..
Všichni jsme se sešli jako obvykle v 9 hodin ve třídě s Jankou. Následovala příprava na test a opakování všeho co jsme se naučili. Potom nám Janka rozdala krátky písemný test, který jsem napsala bez chyby a myslím, že každému koho make-up baví se bude zdát lehoučký.
Po testu jsme měli krátkou pauzu na svačinu a čekali jsme až nám Janka oznámí téma zkoušky a budeme si moct losovat modelky.
Když už jsme vše věděli a měli modelky na místě, Markéta s Jankou coby naše komise, nám oznámily, že máme 90 minut na make-up a vlasy.
Potom začal stres, všichni pospíchali, ale nakonec to dobře dopadlo. Když nám stoply čas, čekali jsme se svými modelkami před učebnou kam jsme postupně chodili obhajovat svou práci asi jako u maturity.
Naštěstí jsem byla hned třetí, protože už jsem byla nervózní z toho co se u komise dozvím. Moje práce dopadla super a byla jsem i pochválena. :))
Pak už následovalo jenom slavnostní předání certifikátů a přípitek s holkami z Institute. A večer pořádná párty!!

Celých 5 týdnů pro mě bylo naprosto úžasných a byl to pro mě skvělý zážitek. Poznala jsem lidi se kterými jsem si díky společným zálibám hrozně sedla a jsem šťastná za tu možnost.
Kdybych mohla určitě bych se do MUIP vrátila. (I když já se tam čas od času vracím)
Strašně moc děkuju celému týmu, jste úžasní!*

POKUD CHCETE VIDĚT VŠECHNY MOJE PRÁCE Z MUIP A I OSTATNÍ klikněte
Doufám, že vám článek pomůže v rozhodování a přeju krásný den!

15 komentářů:

  1. O MUIP jsem slyšela už nesčetněkrát a je pravda, že bych ho eventuálně chtěla vyzkoušet, pravda je taková, že nějaké pochybnosti a nesrovnalosti tady jsou. Zeptám se přímo, přidá se člověku, který nemá zrovna v plánu věnovat se líčení druhých v budoucnu coby na profesní dráze? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, ale asi né kurz, který jsem dělala já. Ten byl hodně drahý a někdo kdo se tomu nechce věnovat profi by ho nevyužil. Mrkni se na jejich stránky a je tam spousta jiných kurzů. Třeba jenom základy nebo speciální efekty, svatební kurz a tak. :)

      Vymazat
    2. Díky, to dává celkem smysl. :-D A máš nějaký speciální, který se ti nejvíc zalíbil a bez problému bys ho doporučila? Předpokládám, že téměř všechny, ale... chápeš. :-D

      Vymazat
    3. Jestli jsi začátečnice, tak zkus ten rekvalifikační make-up kurz. Bez toho byses asi nechytala na dalších kurzech. :)
      Ale mě osobně se hrozně líbil foto make-up kurz, protože mi dal asi nejvíc ze všech kurzů.

      Vymazat
  2. Tak to muselo být vážně úžasné!:)

    OdpovědětVymazat
  3. Perfektní fotky i líčení - hlavně to první. To teda muselo být skvělé. Když jsem byla mladší, tak jsem taky uvažovala, že bych si udělala nějaký kosmetický kurz a věnovala se tomu, ale už mě to nadšení trošku přešlo. Líčím povětšinou jen tak sebe nebo kamarádky:)
    ...//Instantní krása//...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju!:)
      Bylo to super, hlavně se mi tímhle kurzem splnil sen a dělám práci co mě baví. :)

      Vymazat
  4. to vypadá božsky, já chci taky! ♥

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, mám dotaz, jak to bylo po ukončení s prací a co všechny ty potřebné věci a produkty, které jako vizážista potřebuješ ? Přemýšlím o tomto kurzu, ale je to opravdu hodně finančně náročné v případě, že si ještě budu muset koupit vybavení, abych vůbec mohla začít pracovat ...

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj, při dělání kurzu Master Pro dostaneš od MUIP základní vybavení, např. make-upy, tvářenky, řasenku, tužky na oči a rty a další potřebné věci k tomu abys mohla začít. Pokud při začátku nemáš peníze na rozšíření výbavy, MUIP ti umožní půjčovat si věci na líčení od nich dokud si sama neseženeš co potřebuješ. Navíc když kurz úspěšně absolvuješ máš u určitých značek jako vizážista slevy (Inglot, MAC, Zoeva atd.). Kurz je finančně náročný, ale je možné nechat si ho proplatit úřadem práce :)

    OdpovědětVymazat
  7. A co práce po kurzu, pomáhají s tím nějak na začátku?

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj. Chcela by sem absolvovat kurz master a-z .Sem vyucena kozmeticka ale v studiu sme licenie mali skor ako dopnok.Vzdelavala som sa z roznych tutorialov. Chcela by som sa vizazistike venovat profi poskytnut napr .nevestam celkove sluzby licenie aj uces a to iste napriklad aj pri foteni .je to nieco co ma naplna ale myslim ze to co nas v skole naucili je zastarale a preto chcem absolvovat nieco na urovni.Chcem sa spytat ci si odstupom casu myslis ze to boli dobre investovane peniaze.aky bol pristup lektorov a pod. Dakujem za odpoved 😊

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář <3