10. 7. 2017

13 REASONS WHY

Zrovna jsem dokoukala poslední díl první série seriálu 13 Reasons Why a musím říct, že mě to dostalo. Netflix zase potvrdil, že na seriály je jednička, protože tohle opravdu stojí za zkouknutí. 




13RW vypráví příběh Claye, který jednoho dne dostane kazety od jeho kamarádky Hanny, která si před několika dny vzala život. Hannah na kazetách popisuje 13 důvodů, který vedly k tomu, že si vzala život. Na seriál jsem začla koukat někdy před měsícem, kdy jsem viděla první tři díly a nějak mě to nezaujalo, ale když jsem se bavila s kolegyní z práce, která všechny díly dokoukala a byla nadšená, rozhodla jsem se dát tomu ještě jednu šanci. Je fakt, že do nějakýho 7.-8. dílu je seriál poměrně nudnej a Hannah už vás bude lehce rozčilovat, ale začne to mít celkem rychlý spád a třeba u posledních tří dílů jsem měla husí kůži. Příběhy se proplétají mezi sebou a je težký odhadnout jestli je to, co Hannah na kazetách tvrdí pravda nebo ne a kdo všechno je v tom zapletenej. Stejně tak jsou tam dost silně popsaný pocity, který prožívají její rodiče, kteří ani neměli ponětí, že je s jejich dcerou něco špatně a bojují za to, aby přišli na důvod proč jejich dcera spáchala sebevraždu.

Nebudu tu nic spoilerovat, ale pokud chcete vidět seriál, kterej je fakt trochu k zamyšlení a u kterýho musíte dávat pozor, abyste pochopili děj, tak tohle je ideální. Můj osobní názor je, že by se nikdy neměly zlehčovat něčí problémy, protože co pro někoho nemusí být tak hrozný, může někomu dalšímu ublížit. Dál to pak ještě poukazuje na to, jak zlí uměj lidi bejt a ani si to nemusí uvědomovat.
Tenhle seriál, přestože je z oblasti střední školy (ale určitě není zaměřenej jen na teen diváky), dost dobře odráží dnešní společnost, a to hlavně v tom jak každej jede sám za sebe a když je potřeba někomu pomoct, lidi se radši distancujou a nevidí, neslyší aby nemuseli řešit problémy navíc.

A ještě poslední plusový body 13RW: Seriál je skvěle natočenej, hlavně přechody mezi minulostí a přítomností a představy vs realita. Nezaujmou vás jenom hlavní postavy, který se na svoje role fakt hodí, ale je tam spousta super vedlejších postav. (a herci jsou fakt pěkný)

Napište mi jestli seriál taky sledujete nebo jste ho dokoukali a jakej na něj máte názor :)


2 komentáře:

  1. Všude o tom seriálu čtu a už ho mám taky v "listu" :)

    A.

    OdpovědětVymazat
  2. Určitě se podívej, stojí za to :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář <3